ATTENTION !!!

HELLO-3!!Selamat Datang Ke Blog CIK YUYUN . Hope Enjoy :)

READ THIS YAWHH ! !

AKU BENCI KAW ! . :)
15 JAN 2012

Saturday, 19 November 2011

kamoo =='

 
 
heyy pejam celik pejam celik..da 6hari kamoo tak contact kite ..urm da nak masok seminggu da kamoo . kite rindu kat kamoo laa ,uerm agak-2 kamoo rindu kite tak ?. mestilaa takk kan ?heheheks kite da tao da..kamoo takkan rindukan kite punye..tapi tak kesa laa sbb kite tao kamoo mcm tak rase pape kat kite .. :)
 
 
kamoo ? nape hbungan kite dgn kamoo mcm nyh ? kite tak faam la ..rasenye mcm kite bertepok sebela tgn je tao ..tapi betol ke pasaan kite ni kamoo ??kite pums taktao ..kamoo tao tak evn kite baru je kapel tapi kite da hari-2 sedih sbb kamoo tau ..kamoo tao kan ??but kamoo buat tak endah je..harii-2 kamoo mntak maff but kamoo slalu repeat jugakk pai kite rase tak tahan sgt skang..
 
kamoo??napekitey ase hbgn kite b'2 lebih elok mase kite bkwn baek dulu daripade kite couple skang ? kamoo kite saket ati sgt dlm tempoh mase nyh nak tao kenape ???
 
 
sebab............
sejak kite couple kite tgk kamoo da banyak berubah sangat-2 ..kite da taktao macmne nak menilai kamoo ..kdg-2 kite rase kite tak cukop layak ntok kamoo yelaah kawan kamoo kate kamoo stop student kat klaz sdgkn kite ??takde ape-2 ,kamoo pums ramai peminat n sbb 2 ke kamoo layan kite mcm nyh ??kite kdg-2 t'pk kamoo anggap kite ap n sape dlm life kamoo tho ??
 
kite tgok kamoo kd-2 mcm tak siez dgn kite , kamoo pums kdg-2 endah tak endah jea kat kite ..kamoo suke reply mesej kite lambat-2 kadg-2 kite da tetido tao tggu kamoo..but kamoo tak pena kesa kann ??kamoo pena tak pk pasaan kite ??hahahhaha..bodonye kite tnye soklan cmtho kat kamoo..
 
sng kate kamoo mmg suke buad kite t'tggu-2 kamoo..sampai kite tetido..tapi  kamoo tetap kdg-2 tak kesakan kite..kamoo cume tao mintak maap jea stiap kaly kamoo buad kite menanges n saketkan hati kite bt kite ttp maapkan kamoo tao ..nak tao nape ??sbb tak semue bde bole hilang dgn hnye mintak maap yg tak sunggoh-2 :) but kite tetap tak kesa..sbb kite sygkan kamoo..
 
kite taknak cakap-2 bnyak-2 bde yg kite tak suke pasal kamoo kat sini sbb.........
cukop-2 laa kite cakap sbb kite sygkan kamoo walaopums kamoo tak tao n takkan hargai ..sbb satu mase nantii bile kite da penat , kite da takkan ade lagii rase nih semue kat awak ..mase tho hatii kite da kosong sangat-2..takde manis ,pahit atau masin .. cume ad rase tawar yg mungkin takkan ade perise laen :) mase tho kite memang da letih sangat nak tunggu awak..jadi sementare rase nih maseh ade kite biakan jea lahh ye..sebab kalao kite da jemu kite harap segale rase yg kite pena lalui mase dgn awak nyh takkan muncul balekk
 
kamoo ??
kite doakan kebahagiaan kamoo slalu walaopums bukan dgn kite,kite doakan kamoo takkan buad kat org laen ape yg pena terjadik antare kite sebb saket tuu ..
kite harap jugak kamoo akan faham n mengerti pasaan sorg pempuan satu hari nntii
 
 
*soriii cuz taep nta pape :)
 
 

Friday, 18 November 2011

warkah buat kekasih (:


18 nov 2011(rabu)
awak taon nih genap 4tahun awak 'pergi' dari hidup saye . .
saye rindukan awakk , sangat-2 rindukan awakk .
tadi lepas sye bace satu artikel pasal 1couple nyh sy teringat kat awak .
sebak nye hatii ni takde sape yg tao .
pejam celik-2 da hampir 4taon kisah kite berakhir semuanye berlaku tibe-2 n tak pena saye bayangkann .
awak engat lagi tak mase raye ke-3 3taon lepas mase tho kite sesame form 2 , heks
kali pertame sy nampak awak stelah betaaon-2 tak jumpe
mase kecik dulu kte kawan selalu nakal sesame dgn sepupu-2 sy bile sy balekk kg
hehe manisnye saat 2
tapi bile da makin besa kite da tak kawan , sy pums da tak egt kat awak , begitu jugak dgn awak , apetah lagi macik sy da pindah umah .
berbalik mase pekenalan kite semule,
mase tho sy raye kat uma macik sy , awk dtg beli mercun kat abg sdre sy maklumla arwh pacik dlu suke jual mercun,
mase tho sy dok ngendap-2 awak kat tingkap uma macik sy heehehe malu je kan
dlm ati sy,sy minat kat awak sbb sy pums taktao :)
tetibe abg sdare sy punye mangkok ayon bole plak gytao kat awak yg sy dok ngendap awk pergh , malu siot . n scre automatikny sy pums tolak abg sdre sy ke lua pintu n tumbok perot dea dek malu sangat-2 . haha tak ku sangke sy bole buad camtu n depan awak . malu sangat-2 apetah lagi bile awk bole ckp "ganas siot awek nih" kaler gile muke sy ,ase 2 n teros lari masuk dalam umah n ketawe terbahak-2.
petang tho ,
kazen-2 gul sy pakse sy temn deaorg gy tgk sukaneka kat skola adek sdare sy kononye nak bg support hehe . nak taknak sy pums temnler bile kat skola tho sy tgk ramai sgt budak-2 kg dok melepak sy teros nak pth balik tp kazen tak bg n suroh lalu je . ap bole buad redh je la sambil kaver-2 cun haha . sampai je kat tepi pagar skola 2 , sy teros la bg moral support kt adek sdre yg tga sukan .
tibe-2...
dtg dlm 2 3 org budak laki kg katt tempat kami pegi 2 , katenye ad hal . sy ni nak je lari but kazen sy bole jmpe bdk 2 . adehh tak jadik . rupe-2nye budak 2 org tgah awk , dea kate ad sorg budak laki kat tembok skola mntak 6be fon sy . konon-2nye sy taknak bagi malu la katekan . than , bdk 2 suh tgk sndiri if sy tak pcye , mase 2 ad 2org yg pakai bj merah sorg gemok n sorg g ialah awk , sy pums keliru sbb bdk 2 takanak ckp name awk . so sy pums tak jadik nak bagi tibe-2 awk lambai-2 tangan kat sy . aduhh malunye + hepi gile-2 . tanpe pk pjg sy pums bg laa . untong seyh . lepas je habeh sukan sy teros lari blekk , bile lalu dpn awak lagila sy gelabah . jalan tak pndang kanan kiri hahahahahha .
samapai umah macik...
sy gy la jalan-2 amek angen gn kazen ,tibe-2 ad 2org budak laki usha kitorg , tak laayn pums sebb deaorg cm jahad je hehe . apelagi deaorg kejar sy gn kazen naek moto lari lintang pukang la kami lari . tibe-2 fon sy bunyi ad mesej , n org 2 adelah awak . awak mara sy sebab gi jalan-2 , bahaye katenye n awak jeles ! OMG sy tak sangke , :) mase tho memg teruje tahap cipan laa ! jadi sy pums teros la balik uma macik n sambung mesej ngan awk
malam 2 ..
sy nak balekk umah sy da , awk keja naek moto wave awk laju sangat sampai sy terkejot bile awk potong kete ayh sy . sampai je kat simpang awk berhenti n bile sy lalu je awk teros lambai-2 sy sambil smile . kelaka bettol , parent sy pums pelik bt deawg tak kesa , mlm 2 kedid sy abeh sebb mesej ngan awk n tetibe awk share rm5 gn sy . terime kaseh awk kite bawu knl 1awi awk da share topup gn sy tanpe cakap ape-2 :) sy bersyuko sangat-2
sejak dari 2..
sy cume kawan dgn awk je  sy tinggalkan pkwe sy yg laen ntok awak sbb awk baek sangat dgn sy .  kenal dgn awak byk ubah diri sy . awak selalu pesan n egatkan sy pasal smayang , pasal study . sy jugak tak pena topup sbb awk yg slalu masukkan topup evn sy tak pena mntak
awak yg egatkan sume tho . waktu subuh awak akan kol sampai sy bgon ntok smayang . pukul 6 pagi lg awk da bgon  bt slalunye sy tido balekk sbb sy slalu smayang pukul 6.30 . hehehe maapkan sy awak . bile time study awk slalu egtkan sy jugak , suroh study sesame . awak minat math n sebab awk sy pums minat math wlaopums sy nih agak bodo dlm pljaran math . hehe , awk slalu mntak tolgo kaka awk ajakan awk math sbb awk pums kurg pandai math (same with me dear) .
hari-2..
kite contact ,sy sok ostel n kite jarang cntact sbb bile sy kol awk slalu bz tolog ayya awk jg kedai runcot dea bt sy tak kesa sbb awk slalu ad dgn sy . bile sy cuti awkla yg pling hepi , sbb rindu . bile sy balekk kg kite segan nak jumpe , jadik awkla yg akan slalu lalu dpn umah macik sy dari pukol 6ptg sampai 7ptg semate-2 nak tgk sy , n sy plak akan setia trcongok kat halaman umah macik sy tggu awk lalu . kelaka sangat-2 sbb mase 2 kat dpn umah ad fmli sy , fmli macik n nenek sy . but deawg tak kesa malah suke kite b'2 couple . sronok kann awak ? nenek sy macik sy kaka sdre sy slalu puji awk sbb awk memg baek , peramah , hormt orgtua
parangai awk..
bile cuti awk slalu tlg ayh awk kg kedai pagi-tgahari-ptg-mlm . awk rajen sangat , awak ank yg baek tak pena melwn ckp parents awak . sumpah ! sy tak reke cite bt ni semue org yg cite kat sy . awk tak bole kua umah waktu mlm smpai kul 12mlm nnti mak mara . bt 1hari awk keluar curik-2 sbb nak topupkan sy nak tgok sy kat umah macik ,balek je umah awak n abg (mamat) kene sebat gn mak . tapi awk tak mara , cume ketawe smbil telompat-2 elak nak kene sebat . sy tao pums kakcik gn najhan yg citer klaka . tapi tengs awk sbb snggup kene sebat sbb sy . :")
janji awk kat sy..
nak sesame kai bju kaler biru mase weding kaka adah n sy da beli kebaye biru khas nak pkai sedondon dgn baju mlayu biru. awk nak klua gn sy gi wetex sbb nak belikan sy cokelat ,sbb awk tao sy suke mam cokelat ,nak ajak sy temankan awk sesame jage kedai bile ayya awk takde kat kedai then nak tawaf satu kedai smbil pgg tangan sy bt bile ad org dtg sy kene pure-2 nak beli brg hehehehehe , mase nyh sy gelak je n jnji akn tmn awk bile cuti skola nnti tapi pluang slalu takde , kesian kan kite awk ?? awk jnji akan sentiase belikan sy eskem potong kacg merra sbb awk tao 2 feberet sy , awk jnji jugak nak sesame stdy rajen-2 n masok skola teknik bukit piatu same tmpt gn abg awk(mamat) , awk jnji jugak nak tuka-2 kertas pekse sbb kite laen skola nak buad rujukan la katekan , awj janji jugak bile cite-2 awk nak jadik polis mcm abg yus da tercapai awk nak kawen gn sy d'bwh pedang
awl bulan 12 tahun2007
awk excident malam-2 langgar bontot bs yg memg tak bergerak kat dpn kedai ayya awk , sy pums pelik macam ne awk bole excdent n sy telepas ckp sesuatu yg tak patot . awk tak pena marakan sy , tpi bile awk excdnt 2 awak marakan sy tnpe sbb padahal sy risaokan awak je . sebaek awk cume pth kaki tao tak . sy ngadu gn adek awk (kak cik n najhan)  awk mlm 2 je marakan sy ,esok da mcm bese so sy pums tak kesa la sangt. tpai even awak da pth kaki awk sanggop hantar eskem feberet sy  dgn naek moto je abg awk bawk terime kaseh awakk
awak suke n tak suke..
awak suke maen kompang n pandai maen kompang. tiap-2 mlm tertentu awk akn praktis kompang dgn bdk kg . sy slalu tggu awk balekk .awk pum suke share topup gn sy rm5 n awk slalu da prepre topup spare ntok sy , manelaa tao ttbe habeh ke .  n awak tak suke kol sy , sy pums tktao nape hehehe , smpaikan sy naek hangen bile awk taknak kol sy
beberape hari sblom 2,
awk berkelakuan pelik tp sy tak perasan lgsg ,awk topupkan sy rm10 padahal awk tak pena topup sy rm10 , n sy pums ckp kat abg sdre sy smbil gelak-2 yg awk da buag tebiat tp sumpah wak sy maen-2 je  smggu sblom tho tiap-2 mlm awk kol sy , awk cakap baek-2 gn sy , pesan kat sy macam-2 . n sblm ni awak tak pena pnggil sy ayang bt malam-2 terakher 2 awk bahasekan sy ayang . hepinyee sy mase tho awk , baterii fon sy masala so tiapkali awk kol cepat beno habeh n awk mara sbb awk ckp nak ckp lelame gn sy . mlm terakher tho memg lame sangat awk kol sy n sy tak penat bercakap gn awak , pesan terakher awk "mlm esok sy kol ayang lagii ye sbb sy nak ckp lame-2. rindu"
esok pagi 31.12.2007
awk kejot sy smayang cm bese . bt pagintho awk mcm takde mud nak mesej sy , pukul 10 awk bgtao nak klua beli kicap kat pekan bakri so sy kate oke sy tggu awk balek . berejam wak sy tggu tp awk tak balek-2 . sy mule risao sangat-2 .kol tak dpt mesej tak bls .otak sy da buntu sangat-2. tgahri 2 pukul2.30 ibu sy balek rehat dea ckp wak amat kate ad excdnt at kwsn perindustrian bakri , mase 2 sy t'pk awak tp sy buag jao-2 fikiran 2
petangnye..
mamu mbe awk kol sy mase sy tga lepak-2 ,dea kate awk da takde ! SUMPAH !ay tak caye , sy egt dea maen-2 bt dea ckp if tak cye sy bole ckp gn kaaka dea . den sy teros hampir pengsan n teros meraong n balek ke rumah bgtao ibu bt ibu pums tak caye n kate awk mgkin maen-2 . ye ! awak maen-2 itu yg sy pk , den sy kol abg n adk awk bt sy stil tak pcye den teros kua uma . bile sy balekk ibu tggu dpn pntu n mnenges bgtao abg sdre sy kol ckp yg awk memg btol-2 takde !! YA ALLAH y tak pcye n sy mraung ! awk tinggalkan sy mcm 2 je tanpe cakap ape-2 !awk eksiden sendiri langgar lopak aer den bile awk nak alihkan moto awk yg kat tgh-2 jalan awk kne lnggar dgn bas ! subhanallah . sedihnye sy awak ! awk eksiden mase awk OTW balek umah lepas awk tunjokkan kat abg awk tmpat awk kne saman kat bukit naning mase awk nak pegi uma sy malam-2 n mase 2 awk sesat..
mlm 2..
sy bacekan yaasin gn ibu ntok awak smbil meleleh-2 aer mate . sy betol-22 tak sgke awk da takde . sy kalo bole mlm 2 jugak nk tgk jenazah awk sbb stil tak caye bt ibu ckp esok je sbb mlm ayya keje .mlm 2 sy tak tido sy tuntut janji awk yg awk nak kol sy . tiap kali fon bunyi sy sngke 2 awak smpaila pagi sy bgon smayag n begegas balek kag nak tgk awk
pagi 2..
mase kat simpang yg awk pena keja sy 2 , sy nampak awk naek moto wave pakai bju melayu ksukaan awak n senyum manes ntok sy , sy ase nak pitam . sbb sy nampak awk n sy maseh tak pcye awk da takde . sampai je katt umah awk sy tabahkan hati dpn mak awk ntok tak menanges sbb seaorg mesti lg sedih dari sy , sy tak kuat nak masok umah awk sy cume mengintai dari tingkap n sy nampak sekujur tubuh berkafan . bile macikk sy buke kaen yg tutop muke betol itu awak !! sy ase sebak sngat sbb awk betol-2 da pegi tnggalkan sy . leps awk da kebumi , sy balek umah macik sy n sy nanges ! macik pesan sy untong sbb awk pergi kite tak kawen lagi cube mase 2 kite da kaen. huuerm tapi sy ttp sedihh
balekk ostel..
sy jadik tak keruan slalu egt awk n sy slalu emosi sbb takleh time knyataan pai la satu hari sy diserang histeria , mase 2 sy btol-2 nampak awk . sy rindukan awak sayangs !!
beberape tahon ..
sy da tak suke mam eskem potog kacg  mera sbb awk ,sy masih lagi egtkan awk ,rindukan awk n egt semua kngan kite , egt semue janji awk. walaopums sy da byk b'couple tpi takde 1 pums yg same gn awk sayangs . fon sy yg satu-2nye ad pic awk rosak n takde lagi pic awk tpi wajah awk sentiase dlm hati n fikiran sy . sy sampai skunk takde kekuatan nak lawat kubur awk , sbb masih tak dapat nak trime knyataan sepenohnye :"( awak cepatnye perkenalan kite 3bulan lebih je awk . sy rindukan awak sagt-2 . sy harap awak ditempatkan di kalangan orang-2 yg beriman al fatihah untok arwah mohd noramin...
*awak walaopums awak dah takde sy tetap syg n rindukan awak . walaopums sy b'chenta dgn insan laen awak tetap wujud n kekal d'hati sy ntok selame-2nye . :") . andai mase bole d'ubah sy nak awak kekal dgn sy sbb sy betol-2 bahagia kenal dgn awk sbb awak da byk ubah sy ntok jadi yg lebih baek  terime kaseh AMIN .

Wednesday, 16 November 2011

SERABUTNYERRR . . . .


 


hye semua :) nice 2 meet u'oll again . .
hari ni yaya nak sembang siket pasal LELAKI . .
u know why ? sebab mlm nih yaya saket hati sangat pasal BF yaya ni. ggrr . .
enta laa yaya taktao nak cakap camane da. .
bukan niat nak bukak pekung di dade tapi tak sala rasenye if yaya share sedikit sebanyak kat sini kann ?
oke la 1st of all yaya nak tanye korang ap pandangan korang terhadap lelaki ?
tak kesa laa . lelaki gn lelaki oer pempuan ngan lelaki . .
kadang-2 yaya tak faam la kenape dalam 1 hubungan 2 ade j masalah ..
tak abeh-2 ngan masala . .
kenape ekk pempuan nih cepat sangat cair dgn pujuk rayu lelki ?
bile kte (pempuan) marra kan dea(lelaki) , bile dea stat pujok tewoz tak jadik nak mara . kenape-3 ?????
aiyoo pening laa mou pk .
kadang-2 terase cam tunggul pums ade . .
tak faam la .
lelaki ohh lelaki , kenape kamoo sungguh misteri ?
kadang-2 bile pk kan nak mengaler aer mate nih . .
saket hati gile ngan pangai c dea . .
entah laa . .
kadang-2 t'pk jugak , kite kat sini rindukan c dea tapi macamne ngan c dea ?
hahaha kadang-2 rase cam bodoh je pums ade . .
hati terdetik sendiri "betol ke aq pilih dea nih ?" . .
entah laa , taktao sape yg dapat jawab semue persoalan yg merumitkan tho . .
wee , sempot weyh yaya bile pk balek . .
bt yaya tak menyesal pums cume terluke laa kot . . haha . .
now yaya pk-2 , yaya sebenany pelu concentrate kat study , sebab ni la penentu edop yaya . .
pasal c dea 2 bia la takdir dan mase yg menentukan . .
takmoh serabut-2 . .
yg pentng skang fikiran mesti selalu positif . yeah !

oke la nak chow duluu . daa
sayangs korang

Sunday, 13 November 2011

 
hye semua :)
haari ni yaya nak cite siket pasal sumting bout KAWAN
yaya sure yg takde manusia kat muke bumi nyh yg takde kawan , betol tak ?
setiap insan mesti ad kawan , ad ke manusia yg takde kawan ?
at least dea msti ad 1kawan kan ?
kwn ni ad byk sngat rupe,means ad byk karenah
n ad sstgh org berkawan atas dasar rupe
n ad sstgh org berkawan atas dasar sifat
korag plop macamane ??
kalau yaya plop , yaya memg takleh edop if takde kwn
wlaopums hanye 1 je .
n bg yaya kwn tho ade laa tmpt ntok yaya kongsikan susa seng
tmpat yaya nak b'cerite,tmpat yaya nak mengadu
sebb tak semue yg yaya rase yaya bole cite kat famili or Bf yaya
bt tak semue kwn tho baek
ad yg kwn sebb ntok kepentingan diri , as exmple sum1 2 bkwn cbb kwn dea 2 kaye or bole bg ksnangan kat dea,
ad plop y kwn suke khianat kwn
ha yg ni da banyak berlaku kat persekitaran kite semue
cntohnye rmpas couple kwn sendiri , tak ke kejam 2 ????
huerm ape la nak jadik
bg yaya , yaya suke kwn dgn org yg bole accept yaya sepenuhnye.
bole tmn yaya sedih yaya hepi
juge merupakan pendengar setie yg mane dea bole dga ape je yg yaya nak ckp n bg pendapat .
for de ending yaya nak pesan kat korg semue jage laa persahabatan korhg dgn sape2 je yg korg berkwan sbb dlm byk2 hal kwn la yg selalu ad d'cc kite selaen famili terchenta :))
oke la next time yaya kepoh2 gn korang lagi ye . puppye !

Saturday, 12 November 2011

yun sofia suraya


holla :)
saye yaya@yun sofia suraya selaku owner blog nyh.
my DOB 6teen august 93 .
n now yaya study f6 j at SMKRM cbb takde rezki nak masok U hehehe
yaya ad 2sibling j , yaya gn adek yaya (gul)
yaya create blog nyh adelah ntok sesaje nak mencube dunia blogging
d'harapkan sesape y da lme jadik blogger 2 dapatla sedikit sebanyak
tolong yaya improve blog yg tak seberape nih :)
hope korang dapatla beri tunjuk ajr ye
yaya muffin